Nyitvatartás:

Hétfő - péntek: 9-16

Hétvégén: zárva

Kapcsolat

Címünk

1052 Budapest,
Piarista köz 1.

Telefonszám

+36(1) 486-4478

E-mail cím

pkk@piarista.hu

Kincseinkből

A kassai Korán

A piarista rend alapításától fogva nyitott volt a változó világra és kereste azokat az eszközöket, amivel a gyermekek nemcsak jobb emberek, hanem jobban felkészültek is lehettek, mint kortársaik. Ezen módszerekkel megismerhették az őket körülvevő világot, megfelelő tudásra tehettek szert, amivel eligazodhattak Isten teremtett világában. Ehhez jól felkészült, széles ismeretekkel rendelkező, az új módszerekre nyitott, bátor tanárokra volt szükség.

2022. 09. 29. – 09:32

Könyvajánlók

Az Ige asztalánál

Az Ige asztalánál : Szentírási elmélkedések a vasárnapi mise-olvasmányokról / Lukács László . — Budapest : Vigilia, 2009. — 456 p. ; 22 cm

Analitikák

CímSzerzőOldalszámKieg.adatokMegjegyzésTárgyszavak
A gyermekvédelmi szakellátásban élők iskolai kihívásai és az iskolai szociális segítés lehetőségeinek találkozásaBacsó Benjámin, Hadnagy Józsefp. 40-50gyermekvédelem
Az iskola küszöbén - a gyermekek biztonságélménye az iskolakezdés időszakában leendő tanítók gyakorlati tapasztalatai alapjánBenyák Anikó, Fehér Ágotap. 51-64gyermekvédelem
A vallásos tapasztalat egzisztenciális interpretációja és dialogicitásaCseri Kingap. 65-75ökumené, teologia, vallásos tapasztalat
A kultúra és az erkölcs Klebelsberg Kunó munkásságábanDancs Nikolett, Mészáros Lászlóp. 76-88kultúrpolitika
"Schopenhauer, mint nevelő" - a filozófus kortárs Nietzsche ajánlásábanErdősi-Boda Katinkap. 89-93nevelésfilozófia
Segítés a szavakon túl - a ráhangolódó nevelés mint nevelési értékFehér Ágotap. 94-110szociálpedagógia, gyermekvédelem
A Szent László kirányunkról valló versünk a nyelv- és irodalompedagógiai gyakorlatbanH. Tóth Istvánp. 111-129irodalompedagógia, irodalomtanítás
Az 1777. évi Ratio EducationisKiss Rózsa, Tímár Barbara, Mészáros Lászlóp. 130-140Ratio Educationis, neveléstörténet
Az empátia kialakulása és fejlesztésének lehetőségeiLepsényi Krisztina, Fehér Ágotap. 141-150empátia
Gyermeknevelés az ókori zsidó kultúrábanMészáros Lászlóp. 151-158neveléstörténet, zsidó nevelés
Munkahelyi stressz felmérése egy alapítványi középiskola pedagógusainak körébenNagy Editp. 159-176stressz
A mecenatúra jelentősége egy 19. századi ciszterci gimnázium életébenNemes-Németh Nórap. 177-185mecenatúra, egyházi gimnáziumok, ciszterci gimnázium, ciszterci gimnázium (Székesfehérvár ), iskola (Székesfehérvár ) ciszterci
"Igaz legyen szíved, igaz beszéded". Erkölcsi nevelés a Horthy-kori olvasókönyvekbenPálmai Juditp. 186-199erkölcsi nevelés
Gondolatok Olofsson Károly iskolás éveiről (1925-1933 )Rácz Márkp. 200-217neveléstörténet
A pedagógus személyisége és szerepe a konstruktivista és szocialista ideológiák fényében különös tekintettel a Csehszlovákiában élő magyarokraSógor Évap. 218-231
Egy 18. századi album amicorum vizsgálata a közvetített értékek szempontjából Stohl Róbertp. 232-239album amicorum, peregrináció, neveléstörténet
A Természetes Közösségfejlődés (NCD ) első hat éve MagyarországonSüveges Gergőp. 240-269közösségfejlesztés
A jövő, mely mára már a jelen. Tanulásban akadályozott/enyhe fokú intellektuális képességzavart mutató fiatalok nyomonkövetéses vizsgálatának tervezéseSzabóné Pongrácz Petrap. 270-280gyógypedagógia, sérült gyermekek
Kommunikáció és információs műveltségSzőke-Milinte Enikőp. 281-303információs műveltség, kommunikáció
Neubauer József Felicián, kapucinus szerzetes élete és tevékenységeUdvarvölgyi Zsolt Andrásp. 304-317életrajz (szerzetes )
Két kert, két iskola. Sacré Coeur - Budapest. New School - AbbotsholmeValentné Albert Évap. 318-328egyházi iskola (katolikus ), Sacré Coeur
"Az iskola" családterápiás szempontú elemzéseVarga Szabolcsp. 329-341családterápia
A hittanóra értékszimbólumVörös Klárap. 342-351hitoktatás