Egy elkószált kötet Teleki Sámuel utazásából

Teleki Sámuel kötet
Spontone, Ciro (ca. 1552-ca. 1610)
Giorgio Basta tábornok titkáraként járt Erdélyben
Bajtay kötete
Cím | Szerző | Oldalszám | Kieg.adatok | Megjegyzés | Tárgyszavak |
---|---|---|---|---|---|
Kölcsönös befogadás (inklúzió ) szemlélete a rendszerváltás után egy cigány/roma pályaorientációs programban | Boros Julianna | p. 48-61 | pályaorientáció, keresztény nevelés, integráció | ||
Liszt Ferenc egyházi zenéje | Erdősi-Boda Katinka | p. 62-75 | egyházzene | ||
Sérülékenység és belső erő - pedagógusok segítő szerepe a megküzdés folyamatában | Fehér Ágota | p. 76-84 | |||
A minőségi idő szeretetnyelve és a beszoktatás összefüggései óvodáskorú gyermekek esetében | Fehér Ágota, Péter Ilona | p. 85-96 | |||
A jászóvári premontrei rendi tanárképzés Magyarországon a 19. században | Gasparics Gyula | p. 97-104 | premontrei rend, premontrei prépostság (Jászó ), tanárképzés (premontrei ), szerzetesrendek (Magyarország ) | ||
Értékrend közvetítése az irodalmi nevelésben - Legendák és vallásos mondák az irodalomtanítás kezdeti szakaszában | Gasparicsné Kovács Erzsébet | p. 105-121 | irodalmi nevelés, keresztény nevelés | ||
A Katolikus Pedagógiai Intézet történelmi gyökerei | Gianone András | p. 122-132 | Katolikus Pedagógiai Intézet, keresztény nevelés | ||
A játék és a felelősség az óvodai és a kisiskoláskori pedagógiai gyakorlatban | H. Tóth István | p. 133-146 | |||
Hogyan taníthatunk Dürer révén biológiát és matematikát továbbá egyéb tantárgyakat? | Hujter Mihály | p. 147-152 | |||
Nővérek - Iskolák - Iskolanővérek | Kicsák Mónika | p. 153-167 | iskolanővérek (Boldogasszony ), szerzetesi iskola, keresztény nevelés | ||
A keresztény pedagógus fejlődésének segítői: pedagógiai reflexió, önreflexió és Isten jelenlétében való reflektálás | Majzikné Lichtenberger Krisztina | p. 168-181 | pedagógus hivatás, keresztény pedagógus | ||
Platón és a pedagógia | Mészáros László | p. 182-198 | |||
Természettudományok komplex szemléletű tanítása felfedezéstörténeteken keresztül | Mészáros Melinda Tünde, Vincze Zsolt Gábor | p. 199-203 | |||
A dualizmus kori Székesfehérvár középfokú tanintézeteinek tanárpopulációja a professziós folyamatok tükrében | Nemes-Németh Nóra | p. 204-214 | neveléstörténet (magyar ), Székesfehérvár | ||
A párbaj a társadalmi mozgások eszközeként | Novák Béla | p. 215-227 | |||
Felekezeti magyar népoktatás Havaselvén a román államalapítás korában | Ozsváth Gábor Dániel | p. 228-250 | |||
Vallási nevelés a két világháború közötti pedagógiai dokumentumokban | Pálmai Judit | p. 251-270 | |||
A Katedrális és a Hét Főbűn | Pfuscher Emese | p. 271-281 | |||
dr. Olofsson Károly Placid oktatói és nevelői tevékenysége 1942-1946 között | Rácz Márk | p. 282-307 | |||
A keresztény nevelési elvek érvényesülése a környezeti nevelésben | Schaub Gáborné | p. 308-317 | |||
A katolikus közoktatási intézményrendszer fejlődése a rendszerváltástól napjainkig | Schillingerné Gulyás Ilona | p. 318-327 | |||
Felolvasók és írásmagyarázók - az olvasás fogalmának értelmezése a Bibliában | Steklács János | p. 328-337 | olvasás a Bibliában | ||
Pályaorientáció szociálpedagógus hallgatók körében | Szabó Lilla | p. 338-351 | pályaorientáció | ||
A Nagyszombati zsinattól (1629 ) - Pupi Martzin czigány leánykája esetén (1746 ) át - a Katolikus Roma Szakkollégiumokig | Szabóné Kármán Judit | p. 352-368 | cigányság, oktatás, Nagyszombati zsinat | ||
A kommunikációs kompetencia fejlesztésének kommunikációelméleti kerete | Szőke-Milinte Enikő | p. 369-379 | |||
"Adiuvando adiuvamur" - a Z-generáció érzékenyítése | Tiszai Luca, Hollósi Cecília | p. 380-392 | |||
Vámbéry Ármin - A magyar történetíró | Udvarvölgyi Zsolt | p. 393-408 | |||
Két kép - két iskola. Sacré Coeur - Budapest. New School - Abbotsholme | Valentné Albert Éva | p. 409-417 | Sacré Coeur, Sacré Coeur nővérek, szerzetesi iskola | ||
Testi hűségre nevelés | Varga Viktor | p. 418-427 | |||
Az erdélyi irodalom újjászületése nemzetközi kézfogással Kiskunhalason | Vojcsek Hajnalka | p. 428-438 | |||
Etikai elvárások, erkölcsi ítéletek - Vázlatos beszámoló egy pedagógusetikai kutatásról | Szontagh Pál | p. 439-466 |