Nyitvatartás:

Hétfő - péntek: 9-16

Hétvégén: zárva

Kapcsolat

Címünk

1052 Budapest,
Piarista köz 1.

Telefonszám

+36(1) 486-4478

E-mail cím

pkk@piarista.hu

Kincseinkből

"Experimentum", kísérleti fizika

A piarista rend oktatásának mindig fókuszában volt a természettudományos oktatás. A rendalapító, Kalazanci Szent József a szegény sorsú diákok nevelésében az írás és olvasás mellett a praktikus ismereteket, elsősorban a matematika oktatását kiemelten végezte.

2022. 09. 27. – 09:28

Analitikák

CímSzerzőOldalszámKieg.adatokMegjegyzésTárgyszavak
A gyermekvédelmi szakellátásban élők iskolai kihívásai és az iskolai szociális segítés lehetőségeinek találkozásaBacsó Benjámin, Hadnagy Józsefp. 40-50gyermekvédelem
Az iskola küszöbén - a gyermekek biztonságélménye az iskolakezdés időszakában leendő tanítók gyakorlati tapasztalatai alapjánBenyák Anikó, Fehér Ágotap. 51-64gyermekvédelem
A vallásos tapasztalat egzisztenciális interpretációja és dialogicitásaCseri Kingap. 65-75ökumené, teologia, vallásos tapasztalat
A kultúra és az erkölcs Klebelsberg Kunó munkásságábanDancs Nikolett, Mészáros Lászlóp. 76-88kultúrpolitika
"Schopenhauer, mint nevelő" - a filozófus kortárs Nietzsche ajánlásábanErdősi-Boda Katinkap. 89-93nevelésfilozófia
Segítés a szavakon túl - a ráhangolódó nevelés mint nevelési értékFehér Ágotap. 94-110szociálpedagógia, gyermekvédelem
A Szent László kirányunkról valló versünk a nyelv- és irodalompedagógiai gyakorlatbanH. Tóth Istvánp. 111-129irodalompedagógia, irodalomtanítás
Az 1777. évi Ratio EducationisKiss Rózsa, Tímár Barbara, Mészáros Lászlóp. 130-140Ratio Educationis, neveléstörténet
Az empátia kialakulása és fejlesztésének lehetőségeiLepsényi Krisztina, Fehér Ágotap. 141-150empátia
Gyermeknevelés az ókori zsidó kultúrábanMészáros Lászlóp. 151-158neveléstörténet, zsidó nevelés
Munkahelyi stressz felmérése egy alapítványi középiskola pedagógusainak körébenNagy Editp. 159-176stressz
A mecenatúra jelentősége egy 19. századi ciszterci gimnázium életébenNemes-Németh Nórap. 177-185mecenatúra, egyházi gimnáziumok, ciszterci gimnázium, ciszterci gimnázium (Székesfehérvár ), iskola (Székesfehérvár ) ciszterci
"Igaz legyen szíved, igaz beszéded". Erkölcsi nevelés a Horthy-kori olvasókönyvekbenPálmai Juditp. 186-199erkölcsi nevelés
Gondolatok Olofsson Károly iskolás éveiről (1925-1933 )Rácz Márkp. 200-217neveléstörténet
A pedagógus személyisége és szerepe a konstruktivista és szocialista ideológiák fényében különös tekintettel a Csehszlovákiában élő magyarokraSógor Évap. 218-231
Egy 18. századi album amicorum vizsgálata a közvetített értékek szempontjából Stohl Róbertp. 232-239album amicorum, peregrináció, neveléstörténet
A Természetes Közösségfejlődés (NCD ) első hat éve MagyarországonSüveges Gergőp. 240-269közösségfejlesztés
A jövő, mely mára már a jelen. Tanulásban akadályozott/enyhe fokú intellektuális képességzavart mutató fiatalok nyomonkövetéses vizsgálatának tervezéseSzabóné Pongrácz Petrap. 270-280gyógypedagógia, sérült gyermekek
Kommunikáció és információs műveltségSzőke-Milinte Enikőp. 281-303információs műveltség, kommunikáció
Neubauer József Felicián, kapucinus szerzetes élete és tevékenységeUdvarvölgyi Zsolt Andrásp. 304-317életrajz (szerzetes )
Két kert, két iskola. Sacré Coeur - Budapest. New School - AbbotsholmeValentné Albert Évap. 318-328egyházi iskola (katolikus ), Sacré Coeur
"Az iskola" családterápiás szempontú elemzéseVarga Szabolcsp. 329-341családterápia
A hittanóra értékszimbólumVörös Klárap. 342-351hitoktatás