Nyitvatartás:

Hétfő - péntek: 9-16

Hétvégén: zárva

Kapcsolat

Címünk

1052 Budapest,
Piarista köz 1.

Telefonszám

+36(1) 486-4478

E-mail cím

pkk@piarista.hu

Kincseinkből

Az első könyv a távcsőkészítésről avagy Galilei és a piarista oktatás

A piarista oktatás elindulása új szemléletet hozott a természettudományos oktatás rendszerébe a 17-18. században. Kalazanci Szent József fontosnak tartotta az olvasás és írás mellett a matematika oktatását is, mint a diákoknak kenyeret adó, praktikus tudományt. Ebben a szellemben tanítottak Kalazancius későbbi követői is, akik közül a firenzei piaristák szoros kapcsolatba kerültek Galileo Galileivel is, egyfajta titkári feladatokat is vállalva a tudós mellett. Galilei gyakorlati megfigyeléseken alapuló tudományos elvei pedig átkerültek a piarista oktatás elemei közé.

2022. 09. 28. – 09:29

Könyvajánlók

Analitikák

CímSzerzőOldalszámKieg.adatokMegjegyzésTárgyszavak
"Hited meggyógyított" - A fogyatékosság újszövetségi értelmezéseBerzsenyi Emesep. 46-66fogyatékkal élők, fogyatékos gyermekek, keresztény nevelés
Új szellemi áramlatok a könyvolvasási szokások tükrébenDomokos Áronp. 67-79könyvolvasás
Az igazságosság, mint a négy sarkalatos erény egyikének megjelenítése Wagner Lohengrinjében, avagy az etikaoktatás művészetpedagógiai megközelítésselErdősi-Boda Katinkap. 80-93
Kisiskolások irgalmasságának megnyilvánulása a társas kapcsolatokbanFancsal Kinga-Ibolyap. 94-113
Irgalmasság és megérintődés - Az irgalom jelenségvilága és lehetőségei a társas kapcsolatok formálásábanFehér Ágotap. 114-127
A nevelés irgalmasságának társadalmi dimenzióiFülöpné Erdő Máriap. 128-134
Móra Ferenc szeretetnovelláiGasparics Gyulap. 135-142
Az irgalmas szeretet példája - Árpád-házi Szent ErzsébetGasparicsné Kovács Erzsébetp. 143-152
Irgalmasság a kisgyermek-nevelésbenHorváth Editp. 153-161
A legfőbb irodalmi ítélő az olvasó, az olvasói igény (Mécs László, az irgalmasság és a seretet költője a mai irodalom- és anyanyelv-pedagógiában )H. Tóth Istvánp. 162-179
Irgalom és igazságosság - Az Isten rabjai üzenete a mánakKeller Péterp. 180-192
Andersen parabolái a kegyelem kérdéskörének tükrébenKicsák Mónikap. 193-203
Nemzetközi összehasonlító vizsgálat katolikus főiskolák 65 év feletti korosztály oktatásával foglalkozó kézéseirőlKismóni Glóriap. 204-210
Az irgalmasság lelki cselekedetei a keresztény pedagógiábanLukácsi Zoltánp. 211-222
Ferenc pápa "ökológiai" enciklikája - a környezettudatosság tükrébenMegyeriné Runyó Annap. 223-238
Az újkori magyar tanügyigazgatás első dokumentuma: az 1777. évi Ratio EducationisMészáros Lászlóp. 239-256neveléstörténet (magyar ), Ratio Educationis
A Beavatott - filmsorozat és az erényekPfuscher Emesep. 257-258
A debreceni Darai József pedagógiai és kutatói munkássága 1951-1996 közöttRácz Márkp. 259-280
A felvilágosodás korának egyháziének-használata - Különös tekintettel Mária Terézia egyházi reformjairaSanda István Dánielp. 281-291
Az önismeret fejlesztésének elméleti alapjaiSzőke-Milinte Enikőp. 292-312
A kreativitás segítése napjainkbanTemesközi-Kállai Renátap. 313-326
A "Cura Personalis" elve Sacré Coeur növendékek iskolai narratívumaibanValentné Albert Évap. 327-345Sacré Coeur, Sacré Coeur nővérek, szerzetesi iskola
Az irgalmasság és a proverbiumokVörös Klárap. 346-353