Nyitvatartás:

Hétfő - péntek: 9-16

Hétvégén: zárva

Kapcsolat

Címünk

1052 Budapest,
Piarista köz 1.

Telefonszám

+36(1) 486-4478

E-mail cím

pkk@piarista.hu

Kincseinkből

Az első könyv a távcsőkészítésről avagy Galilei és a piarista oktatás

A piarista oktatás elindulása új szemléletet hozott a természettudományos oktatás rendszerébe a 17-18. században. Kalazanci Szent József fontosnak tartotta az olvasás és írás mellett a matematika oktatását is, mint a diákoknak kenyeret adó, praktikus tudományt. Ebben a szellemben tanítottak Kalazancius későbbi követői is, akik közül a firenzei piaristák szoros kapcsolatba kerültek Galileo Galileivel is, egyfajta titkári feladatokat is vállalva a tudós mellett. Galilei gyakorlati megfigyeléseken alapuló tudományos elvei pedig átkerültek a piarista oktatás elemei közé.

2022. 09. 28. – 09:29

Könyvajánlók

Analitikák

CímSzerzőOldalszámKieg.adatokMegjegyzésTárgyszavak
A fogyatékosság értelmezésének eszmetörténeti alapjai a világvallásokbanBerzsenyi Emesep. 56-61fogyatékos gyermekek, keresztény nevelés
Régi-új értékek a természettudományok tanításábanBoth Mária, Csorba F. Lászlóp. 62-72természettudományos oktatás
A római katolikus hittankönyvkiadás szempontjai és lehetőségei napjainkbanCsima Ferencp. 73-82hittankönyvek kiadása, tankönyvkiadás
Ki vagyok én a hangok nélküli világban? - Hallássérült gyermekek énképének sajátosságaiCzenki Tímea, Fehér Ágotap. 83-95hallássérültek, sérült gyermekek
Music and it's education in franciscan monastery of Pest in the 18th centuryDeákné Kecskés Mónikap. 96-107egyházzene, ferences kolostor (Pest ), ferences rend (Magyarország )
Az együttérzés értéke az iskolák világában : az iskolai társas klíma és a pszichológiai immunkompetencia tükrébenFehér Ágotap. 108-117iskolapszichológia, társas együttélés, szociálpszichológia
Simone Weil pedagógiája és a figyelem kategóriájaGutbrod Gizellap. 116-122
A keresztény közösségekben végzett önkéntes munka pozitív hatásai a főiskolások életébenHollósi Cecíliap. 123-131iskolai közösségi szolgálat
Klarigo program bemutatás és hatásvizsgálataHorváth Mariannp. 132-154Klarigo program
Az Európához tartozás hitvallása - Herceg Ferenc: PogányokH. Tóth Istvánp. 155-172
A dúsgazdagolás, egy népi színjáték és példázataKarácsony-Molnár Erikap. 173-192vallási néprajz
A gyermeki lét lelkiségteológiai alapjaiMészáros Lászlóp. 193-199lelkiségteológia
A Szent Domonkos Rendi Nővérek Kőszeg Tanítónőképzőjének megalapításaMolnár Bélap. 200-213domonkos nővérek, egyházi iskola (katolikus ), szerzetesi iskola, tanítónőképzője Kőszeg - domonkos apácák
A Katholikus Szemle művészetpedagógiai törekvései ; Katholikus SzemleN. Mandl Erikap. 214-223Katholikus Szemle, művészetpedagógia, egyházi sajtó
Tekintélyelvű vagy demokratikus nevelés?Orvos Leventep. 224-234neveléselmélet
A debreceni Bimbó Mihály élete, pedagógiai munkássága és eredményességeRácz Márkp. 235-252
Flaccus Alcuin a teológus és neveléstudósSanda István Dánielp. 253-257
Tovább élő életreform mozgalmi törekvések az Új Vallási MozgalmakbanSzarka Emesep. 258-272
A dialógus szerepe az esélyteremtésbenSzőke-Milinte Enikőp. 273-279
A játék profán oldalán túlValentné Albert Évap. 280-288
Keresztény nevelés - keresztény pedagógia : Kérdések és irányvonalak a 20. századi olasz pedagógiábanVerdes Miklósp. 289-302