Nyitvatartás:

Hétfő - péntek: 9-16

Hétvégén: zárva

Kapcsolat

Címünk

1052 Budapest,
Piarista köz 1.

Telefonszám

+36(1) 486-4478

E-mail cím

pkk@piarista.hu

Kincseinkből

Az első könyv a távcsőkészítésről avagy Galilei és a piarista oktatás

A piarista oktatás elindulása új szemléletet hozott a természettudományos oktatás rendszerébe a 17-18. században. Kalazanci Szent József fontosnak tartotta az olvasás és írás mellett a matematika oktatását is, mint a diákoknak kenyeret adó, praktikus tudományt. Ebben a szellemben tanítottak Kalazancius későbbi követői is, akik közül a firenzei piaristák szoros kapcsolatba kerültek Galileo Galileivel is, egyfajta titkári feladatokat is vállalva a tudós mellett. Galilei gyakorlati megfigyeléseken alapuló tudományos elvei pedig átkerültek a piarista oktatás elemei közé.

2022. 09. 28. – 09:29

Analitikák

CímSzerzőOldalszámKieg.adatokMegjegyzésTárgyszavak
Egész nemzeti műveltségünk anyanyelvünkön alapszikBárczi Géza13-25. l.
A legfontosabb az, hogy jó közérzete legyen a tanítványnakBernáth Aurél26-35. l.
Növelni kell a fiatalok kapcsolati kultúrájátBuda Béla36-47. l.
Elveket tanítsunk, ne megoldásokat!Csáki Frigyes48-60. l.
Nincs szebb dolog, mint megtalálni és kibontani a gyermekben rejlő értékeketCzeizel Endre61-73. l.
Érteni és szeretni a világotDéry Tibor74-87. l.
Ellopni a tüzet a matematika isteneitőlDienes P. Zoltán88-104. l.
A ma és a holnap iskolája szociológus szemmelFerge Zsuzsa105-122. l.
A világszemlélet váljon személyes üggyéHermann István123-133. l.
Mindnyájan abban vizsgázunk, hogy milyen fiatalságot tudunk magunk után nevelniIllyés Gyula134-143. l.
Minden gyermek alkalmas a harmonikus emberi életreIllyés Gyuláné144-156. l.
Nekem a legtöbb gondot az okozza, hogy az irodalmat tantárgyként tanítjukJókai Anna157-170. l.
A pedagógus a számítógépek korábanKalmár László171-181. l.
Magamnál többé a népi kollégiumok tettekKardos László182-197. l.
A tanárnak mindenekelőtt a szakmát kell értenieKirály István198-212. l.
Az iskolát nem lehet csak felülről megújítaniKovács András213-221. l.
A tantárgyak emberi kapcsolatokról vallanakLászló Gyula222-233. l.
A természettudományos nevelés távlataiMarx György234-248. l.
Munkálkodni a szórványmagyarság megtartásánNagy Károly249-260. l.
Mindnyájunknak döntési szerepe van valamibenNemeskürty István261-270. l.
Válasz tíz kérdésreNémeth László271-278. l.
Előadóterem az egész országÖveges József279-291. l.piarisztikum (szerzői )
Olyan világot építsenek, amilyent közösen képzeltünkPerényi Imre292-304. l.
A gyermek soha nem veszítheti el nevelője szeretetétRanschburg Jenő305-318. l.
Mindannyian stresszben élünkSelye János319-329. l.
A világnak művelt szakemberekre van szükségeSimonyi Károly330-342. l.
Az új műveltségeszmény és a pedagógusokSzabolcsi Miklós343-353. l.
Aknázzuk ki a gyermek természetes képességeitSzentágothai János354-364. l.
Megszívatni az agyat az alkotó munka gyönyörűségévelSzent-Györgyi Albert365-378. l.
Választásaink alakítják sorsunkatSzondi Lipót379-403. l.
A természetes énekhang a zenei élmény legtisztább forrásaSzőnyi Erzsébet404-414. l.
Élmény és tudás összetartozásaVarga Domokos415-424. l.
Korszerű matematikaoktatásVarga Tamás425-434. l.
A humán kultúra gondja, hogy a technikai fejlődésből következően ránk ne szakadjon az égVeres Péter435-445. l.