Cím | Szerző | Oldalszám | Kieg.adatok | Megjegyzés | Tárgyszavak |
---|
Egész nemzeti műveltségünk anyanyelvünkön alapszik | Bárczi Géza | 13-25. l. | | | |
A legfontosabb az, hogy jó közérzete legyen a tanítványnak | Bernáth Aurél | 26-35. l. | | | |
Növelni kell a fiatalok kapcsolati kultúráját | Buda Béla | 36-47. l. | | | |
Elveket tanítsunk, ne megoldásokat! | Csáki Frigyes | 48-60. l. | | | |
Nincs szebb dolog, mint megtalálni és kibontani a gyermekben rejlő értékeket | Czeizel Endre | 61-73. l. | | | |
Érteni és szeretni a világot | Déry Tibor | 74-87. l. | | | |
Ellopni a tüzet a matematika isteneitől | Dienes P. Zoltán | 88-104. l. | | | |
A ma és a holnap iskolája szociológus szemmel | Ferge Zsuzsa | 105-122. l. | | | |
A világszemlélet váljon személyes üggyé | Hermann István | 123-133. l. | | | |
Mindnyájan abban vizsgázunk, hogy milyen fiatalságot tudunk magunk után nevelni | Illyés Gyula | 134-143. l. | | | |
Minden gyermek alkalmas a harmonikus emberi életre | Illyés Gyuláné | 144-156. l. | | | |
Nekem a legtöbb gondot az okozza, hogy az irodalmat tantárgyként tanítjuk | Jókai Anna | 157-170. l. | | | |
A pedagógus a számítógépek korában | Kalmár László | 171-181. l. | | | |
Magamnál többé a népi kollégiumok tettek | Kardos László | 182-197. l. | | | |
A tanárnak mindenekelőtt a szakmát kell értenie | Király István | 198-212. l. | | | |
Az iskolát nem lehet csak felülről megújítani | Kovács András | 213-221. l. | | | |
A tantárgyak emberi kapcsolatokról vallanak | László Gyula | 222-233. l. | | | |
A természettudományos nevelés távlatai | Marx György | 234-248. l. | | | |
Munkálkodni a szórványmagyarság megtartásán | Nagy Károly | 249-260. l. | | | |
Mindnyájunknak döntési szerepe van valamiben | Nemeskürty István | 261-270. l. | | | |
Válasz tíz kérdésre | Németh László | 271-278. l. | | | |
Előadóterem az egész ország | Öveges József | 279-291. l. | | | piarisztikum (szerzői ) |
Olyan világot építsenek, amilyent közösen képzeltünk | Perényi Imre | 292-304. l. | | | |
A gyermek soha nem veszítheti el nevelője szeretetét | Ranschburg Jenő | 305-318. l. | | | |
Mindannyian stresszben élünk | Selye János | 319-329. l. | | | |
A világnak művelt szakemberekre van szüksége | Simonyi Károly | 330-342. l. | | | |
Az új műveltségeszmény és a pedagógusok | Szabolcsi Miklós | 343-353. l. | | | |
Aknázzuk ki a gyermek természetes képességeit | Szentágothai János | 354-364. l. | | | |
Megszívatni az agyat az alkotó munka gyönyörűségével | Szent-Györgyi Albert | 365-378. l. | | | |
Választásaink alakítják sorsunkat | Szondi Lipót | 379-403. l. | | | |
A természetes énekhang a zenei élmény legtisztább forrása | Szőnyi Erzsébet | 404-414. l. | | | |
Élmény és tudás összetartozása | Varga Domokos | 415-424. l. | | | |
Korszerű matematikaoktatás | Varga Tamás | 425-434. l. | | | |
A humán kultúra gondja, hogy a technikai fejlődésből következően ránk ne szakadjon az ég | Veres Péter | 435-445. l. | | | |