Nyitvatartás:

Hétfő - péntek: 9-16

Hétvégén: zárva

Kapcsolat

Címünk

1052 Budapest,
Piarista köz 1.

Telefonszám

+36(1) 486-4478

E-mail cím

pkk@piarista.hu

Kincseinkből

Az első könyv a távcsőkészítésről avagy Galilei és a piarista oktatás

A piarista oktatás elindulása új szemléletet hozott a természettudományos oktatás rendszerébe a 17-18. században. Kalazanci Szent József fontosnak tartotta az olvasás és írás mellett a matematika oktatását is, mint a diákoknak kenyeret adó, praktikus tudományt. Ebben a szellemben tanítottak Kalazancius későbbi követői is, akik közül a firenzei piaristák szoros kapcsolatba kerültek Galileo Galileivel is, egyfajta titkári feladatokat is vállalva a tudós mellett. Galilei gyakorlati megfigyeléseken alapuló tudományos elvei pedig átkerültek a piarista oktatás elemei közé.

2022. 09. 28. – 09:29

Analitikák

CímSzerzőOldalszámKieg.adatokMegjegyzésTárgyszavak
Bevezetés a szocializáció kutatásábaGoslin, David A.5-30. l.
Bevezetés a szocializáció kutatásábaGoslin, David A.33-55. l.
A gyermeki fejlődés szociális szituációjaBozhovič, Lídia I.56-83. l.
Szociális tanulás utánzás útjánBandura, Albert84-122. l.
A szerepkonfliktus és a társadalmi elvárás motivációs jelentőségeGomelauri, M. L.123-144. l.
Az én-kép és kialakulásaMcCandless, Boyd R.145-176. l.
A büntetés szerepe a szocializációs folyamatbanParke, Ross D.177-211. l.
A környezeti hátrány és a tanárWiseman, Stephen212-233. l.
A foglalkozási szocializációMoore, Wilbert E.234-255. l.
A társadalmi összehasonlítás folyamatainak elméleteFestinger, Leon259-291. l.
A vonatkoztatási csoportHyman, Herbert H.292-312. l.
A csoportdinamikai elmélet néhány alkalmazási módjaCartwright, Dorwin313-324. l.
A fölérendelt célok szerepe a csoportközi konfliktus enyhítésébenSherif, Muzafer325-339. l.
A barátság : Történeti-pszichológiai esszé.Kon, Igor Sergeevič340-368. l.
Az interperszonális kompetencia fejlődéseWeinstein, Eugene A.369-393. l.
Az iskolai- és az osztályélet stílusaiRuppert, Johann Peter394-426. l.
Az osztályközösség pszichikus szerkezeteKolominskij, J. L.427-446. l.
A közösségi kapcsolatok szerkezete és dinamikájaKiričuk, A. V.447-458. l.
Az intelligencia és a szociális erő összefüggése a gyermekek interperszonális viselkedésévelZander, Alvin459-477. l.
A serdülő belső pozíciójának hatása viselkedése önszabályozásáraBoriševskij, M. I.478-488. l.
Különböző beállítottságok hatása a csoportteljesítményekre kiscsoportokbanNeise, Heidemarie489-512. l.
Két 5. osztály többdimenziós elemzéseRuppert, Johann Peter513-540. l.
Csoportképzési eljárások az iskolábanYates, Alfred543-574. l.
Az oktatás lefolyásaRuppert, Johann Peter575-587. l.
A serdülők szubkultúrája és az iskolai teljesítményColeman, James S.588-600. l.
Az igényszint egyik szociális meghatározójaChapman, Dwight W.601-615. l.
Cél és szándék a tanulók tevékenységének motiválásábanSlavina, L. Sz616-638. l.
A én-kép, a szociális képek és az iskolai előmenetel összehasonlító vizsgálata 10-12 éves tanulóknálGilly, Michel639-660. l.
Fegyelmezés az osztálybanKounin, Jacob S.661-673. l.
Az ellenséges érzület és kezelése az osztálybanHorwitz, Murray674-711. l.
A tanár mint modellAdelson, Joseph712-726. l.