Nyitvatartás:

Hétfő - péntek: 9-16

Hétvégén: zárva

Kapcsolat

Címünk

1052 Budapest,
Piarista köz 1.

Telefonszám

+36(1) 486-4478

E-mail cím

pkk@piarista.hu

Kincseinkből

A cseh Károli-Biblia

 A Biblj Swatá… [1596] Kralicei Bibliaként ismert a szakirodalomban. A Kralicei Biblia a cseh kultúrára gyakorolt nyelvi, vallási, irodalmi hatása hasonló, mint a németeknél a Luther-Biblia, az angolok Jakab király Bibliája, vagy hazánkban a Károli Gáspár által készített fordítás.

2022. 09. 22. – 09:16

Analitikák

CímSzerzőOldalszámKieg.adatokMegjegyzésTárgyszavak
A csodatörténetek retorikája a szentté avatási perekben és a legendákbanKlaniczay Gáborp. 29-49.
A prédikáció magvetésével a magyar nemzet védelmében : Laskai Osvát Gemma fidei című prédikációskötetének előszavaMadas Editp. 50-58.
Laskai Osvát prédikációja magyarul a XVII. század végérőlNagy Lászlóp. 59-73.
Aranykor a Mohács előtti Magyarországon : Taurinus Stauromachiájának felépítéséhezJankovits Lászlóp. 74-82.
Két humanista főpap a barokk kor emlékezetébenSzilágyi Andrásp. 83-98.
A szentek aluvása : Dévai Mátyás és a Patrona Hungariae-eszme protestáns bírálataÁcs Pálp. 99-111.
Apokaliptika és nemzettudat a XVI. századi MagyarországonŐze Sándorp. 112-122.
Cicero és/vagy Krisztus? : a reformáció XVI. századi retorikáinak egyik dilemmájaImre Mihályp. 125-165.
A németországi egyetemek retorikai kultúrája és magyarországi hatása a XVI-XVII. század fordulójánKecskeméti Gáborp. 166-197.
"Rhetoricati sumus" : retorikafelfogások a régi magyar irodalombanBartók Istvánp. 198-211.
A "virtutes elocutionis" etika-retorikai kapcsolata a klasszicizmus olasz értekezés-irodalmábanVígh Évap. 212-226.
Egy ismeretlen irodalomelméleti munka a XVIII. század első feléből : Gyalogi János (? ): De eloquentia sacra, 1750Knapp Évap. 227-262.
A manierizmus kérdése - Klaniczay utánDi Francesco, Amedeop. 265-286.
"Magyar vitézeknek dicsőséggel földben temetett csontjai és azok nagy lelkeiknek árnyékjai" : retorika, religio, nemzettudat Zrínyi műveibenKovács Sándor Ivánp. 287-296.
Zrínyi és Vida, : A neolatin vergiliusi eposzmodellSzörényi Lászlóp. 297-315.
Retorika és nemzeti martirológia a XVII. századi magyar eposzokbanNagy Leventep. 316-329.
Gyöngyösi István költészetének poétikai-retorikai forrásvidékeJankovics Józsefp. 330-337.
"Virtus vulnere viret" : sebtől díszlik a vitézségSzabó Péterp. 338-355.
Az önszemlélet síkjai Bornemisza és Telegdi vitájábanOláh Szabolcsp. 359-373.
Irodalomszemlélet Pázmány előszavaiban és könyvajánlásaibanHargittay Emilp. 374-383.
Elmélkedés, interkonfesszionális átjárás, nyelvi program : három XVII. századi példaGábor Csillap. 384-400.
"Mesterségükben disputálók" vitája : hitvitázó iratként értelmezhető-e Tolnai Dali János Váci P. Andrással polemizáló könyve?Fazekas Gergelyp. 401-423.
Történelemfelfogás és írásértelmezés Csúzi Cseh Jakab prédikációibanCsorba Dávidp. 424-437.
Nagyari József tábori prédikációiGyőri L. Jánosp. 439-460.
"Én mondom igazsággal és nagy örömmel" : Landovics István prédikációja Buda visszavételérőlTasi Rékap. 461-472.
XVII. századi puritán szerzőink magyarságképePetrőczi Évap. 473-483.
Imperium Messiae : háromságelvű világkép és a pánszofikus reformtörekvések nemzetfelettisége ErdélybenSzentpéteri Mártonp. 487-512.
Filozófia magyar nyelven: Bertalanffi Pál, Sartori Bernát és a XVIII. század egyetemi filozófiájaBlum, Paul Richardp. 513-529.
Anticiceronianizmus és antitacitizmus mint az európai nemzeti eszme egyik formálójaHavas Lászlóp. 530-550.
A magyar ferencesek hódoltság-képe a XVIII. században a rendi történetírás és a prédikációk alapjánMolnár Antalp. 551-562.
"A történetiség boltozata képződik a tudományszak fölött"Thimár Attilap. 563-576.