Nyitvatartás:

Hétfő - péntek: 9-16

Hétvégén: zárva

Kapcsolat

Címünk

1052 Budapest,
Piarista köz 1.

Telefonszám

+36(1) 486-4478

E-mail cím

pkk@piarista.hu

Kincseinkből

A kassai Korán

A piarista rend alapításától fogva nyitott volt a változó világra és kereste azokat az eszközöket, amivel a gyermekek nemcsak jobb emberek, hanem jobban felkészültek is lehettek, mint kortársaik. Ezen módszerekkel megismerhették az őket körülvevő világot, megfelelő tudásra tehettek szert, amivel eligazodhattak Isten teremtett világában. Ehhez jól felkészült, széles ismeretekkel rendelkező, az új módszerekre nyitott, bátor tanárokra volt szükség.

2022. 09. 29. – 09:32

Analitikák

CímSzerzőOldalszámKieg.adatokMegjegyzésTárgyszavak
A csodatörténetek retorikája a szentté avatási perekben és a legendákbanKlaniczay Gáborp. 29-49.
A prédikáció magvetésével a magyar nemzet védelmében : Laskai Osvát Gemma fidei című prédikációskötetének előszavaMadas Editp. 50-58.
Laskai Osvát prédikációja magyarul a XVII. század végérőlNagy Lászlóp. 59-73.
Aranykor a Mohács előtti Magyarországon : Taurinus Stauromachiájának felépítéséhezJankovits Lászlóp. 74-82.
Két humanista főpap a barokk kor emlékezetébenSzilágyi Andrásp. 83-98.
A szentek aluvása : Dévai Mátyás és a Patrona Hungariae-eszme protestáns bírálataÁcs Pálp. 99-111.
Apokaliptika és nemzettudat a XVI. századi MagyarországonŐze Sándorp. 112-122.
Cicero és/vagy Krisztus? : a reformáció XVI. századi retorikáinak egyik dilemmájaImre Mihályp. 125-165.
A németországi egyetemek retorikai kultúrája és magyarországi hatása a XVI-XVII. század fordulójánKecskeméti Gáborp. 166-197.
"Rhetoricati sumus" : retorikafelfogások a régi magyar irodalombanBartók Istvánp. 198-211.
A "virtutes elocutionis" etika-retorikai kapcsolata a klasszicizmus olasz értekezés-irodalmábanVígh Évap. 212-226.
Egy ismeretlen irodalomelméleti munka a XVIII. század első feléből : Gyalogi János (? ): De eloquentia sacra, 1750Knapp Évap. 227-262.
A manierizmus kérdése - Klaniczay utánDi Francesco, Amedeop. 265-286.
"Magyar vitézeknek dicsőséggel földben temetett csontjai és azok nagy lelkeiknek árnyékjai" : retorika, religio, nemzettudat Zrínyi műveibenKovács Sándor Ivánp. 287-296.
Zrínyi és Vida, : A neolatin vergiliusi eposzmodellSzörényi Lászlóp. 297-315.
Retorika és nemzeti martirológia a XVII. századi magyar eposzokbanNagy Leventep. 316-329.
Gyöngyösi István költészetének poétikai-retorikai forrásvidékeJankovics Józsefp. 330-337.
"Virtus vulnere viret" : sebtől díszlik a vitézségSzabó Péterp. 338-355.
Az önszemlélet síkjai Bornemisza és Telegdi vitájábanOláh Szabolcsp. 359-373.
Irodalomszemlélet Pázmány előszavaiban és könyvajánlásaibanHargittay Emilp. 374-383.
Elmélkedés, interkonfesszionális átjárás, nyelvi program : három XVII. századi példaGábor Csillap. 384-400.
"Mesterségükben disputálók" vitája : hitvitázó iratként értelmezhető-e Tolnai Dali János Váci P. Andrással polemizáló könyve?Fazekas Gergelyp. 401-423.
Történelemfelfogás és írásértelmezés Csúzi Cseh Jakab prédikációibanCsorba Dávidp. 424-437.
Nagyari József tábori prédikációiGyőri L. Jánosp. 439-460.
"Én mondom igazsággal és nagy örömmel" : Landovics István prédikációja Buda visszavételérőlTasi Rékap. 461-472.
XVII. századi puritán szerzőink magyarságképePetrőczi Évap. 473-483.
Imperium Messiae : háromságelvű világkép és a pánszofikus reformtörekvések nemzetfelettisége ErdélybenSzentpéteri Mártonp. 487-512.
Filozófia magyar nyelven: Bertalanffi Pál, Sartori Bernát és a XVIII. század egyetemi filozófiájaBlum, Paul Richardp. 513-529.
Anticiceronianizmus és antitacitizmus mint az európai nemzeti eszme egyik formálójaHavas Lászlóp. 530-550.
A magyar ferencesek hódoltság-képe a XVIII. században a rendi történetírás és a prédikációk alapjánMolnár Antalp. 551-562.
"A történetiség boltozata képződik a tudományszak fölött"Thimár Attilap. 563-576.