Cím | Szerző | Oldalszám | Kieg.adatok | Megjegyzés | Tárgyszavak |
---|
A csodatörténetek retorikája a szentté avatási perekben és a legendákban | Klaniczay Gábor | p. 29-49. | | | |
A prédikáció magvetésével a magyar nemzet védelmében : Laskai Osvát Gemma fidei című prédikációskötetének előszava | Madas Edit | p. 50-58. | | | |
Laskai Osvát prédikációja magyarul a XVII. század végéről | Nagy László | p. 59-73. | | | |
Aranykor a Mohács előtti Magyarországon : Taurinus Stauromachiájának felépítéséhez | Jankovits László | p. 74-82. | | | |
Két humanista főpap a barokk kor emlékezetében | Szilágyi András | p. 83-98. | | | |
A szentek aluvása : Dévai Mátyás és a Patrona Hungariae-eszme protestáns bírálata | Ács Pál | p. 99-111. | | | |
Apokaliptika és nemzettudat a XVI. századi Magyarországon | Őze Sándor | p. 112-122. | | | |
Cicero és/vagy Krisztus? : a reformáció XVI. századi retorikáinak egyik dilemmája | Imre Mihály | p. 125-165. | | | |
A németországi egyetemek retorikai kultúrája és magyarországi hatása a XVI-XVII. század fordulóján | Kecskeméti Gábor | p. 166-197. | | | |
"Rhetoricati sumus" : retorikafelfogások a régi magyar irodalomban | Bartók István | p. 198-211. | | | |
A "virtutes elocutionis" etika-retorikai kapcsolata a klasszicizmus olasz értekezés-irodalmában | Vígh Éva | p. 212-226. | | | |
Egy ismeretlen irodalomelméleti munka a XVIII. század első feléből : Gyalogi János (? ): De eloquentia sacra, 1750 | Knapp Éva | p. 227-262. | | | |
A manierizmus kérdése - Klaniczay után | Di Francesco, Amedeo | p. 265-286. | | | |
"Magyar vitézeknek dicsőséggel földben temetett csontjai és azok nagy lelkeiknek árnyékjai" : retorika, religio, nemzettudat Zrínyi műveiben | Kovács Sándor Iván | p. 287-296. | | | |
Zrínyi és Vida, : A neolatin vergiliusi eposzmodell | Szörényi László | p. 297-315. | | | |
Retorika és nemzeti martirológia a XVII. századi magyar eposzokban | Nagy Levente | p. 316-329. | | | |
Gyöngyösi István költészetének poétikai-retorikai forrásvidéke | Jankovics József | p. 330-337. | | | |
"Virtus vulnere viret" : sebtől díszlik a vitézség | Szabó Péter | p. 338-355. | | | |
Az önszemlélet síkjai Bornemisza és Telegdi vitájában | Oláh Szabolcs | p. 359-373. | | | |
Irodalomszemlélet Pázmány előszavaiban és könyvajánlásaiban | Hargittay Emil | p. 374-383. | | | |
Elmélkedés, interkonfesszionális átjárás, nyelvi program : három XVII. századi példa | Gábor Csilla | p. 384-400. | | | |
"Mesterségükben disputálók" vitája : hitvitázó iratként értelmezhető-e Tolnai Dali János Váci P. Andrással polemizáló könyve? | Fazekas Gergely | p. 401-423. | | | |
Történelemfelfogás és írásértelmezés Csúzi Cseh Jakab prédikációiban | Csorba Dávid | p. 424-437. | | | |
Nagyari József tábori prédikációi | Győri L. János | p. 439-460. | | | |
"Én mondom igazsággal és nagy örömmel" : Landovics István prédikációja Buda visszavételéről | Tasi Réka | p. 461-472. | | | |
XVII. századi puritán szerzőink magyarságképe | Petrőczi Éva | p. 473-483. | | | |
Imperium Messiae : háromságelvű világkép és a pánszofikus reformtörekvések nemzetfelettisége Erdélyben | Szentpéteri Márton | p. 487-512. | | | |
Filozófia magyar nyelven: Bertalanffi Pál, Sartori Bernát és a XVIII. század egyetemi filozófiája | Blum, Paul Richard | p. 513-529. | | | |
Anticiceronianizmus és antitacitizmus mint az európai nemzeti eszme egyik formálója | Havas László | p. 530-550. | | | |
A magyar ferencesek hódoltság-képe a XVIII. században a rendi történetírás és a prédikációk alapján | Molnár Antal | p. 551-562. | | | |
"A történetiség boltozata képződik a tudományszak fölött" | Thimár Attila | p. 563-576. | | | |