Nyitvatartás:

Hétfő - péntek: 9-16

Hétvégén: zárva

Kapcsolat

Címünk

1052 Budapest,
Piarista köz 1.

Telefonszám

+36(1) 486-4478

E-mail cím

pkk@piarista.hu

Kincseinkből

Az első könyv a távcsőkészítésről avagy Galilei és a piarista oktatás

A piarista oktatás elindulása új szemléletet hozott a természettudományos oktatás rendszerébe a 17-18. században. Kalazanci Szent József fontosnak tartotta az olvasás és írás mellett a matematika oktatását is, mint a diákoknak kenyeret adó, praktikus tudományt. Ebben a szellemben tanítottak Kalazancius későbbi követői is, akik közül a firenzei piaristák szoros kapcsolatba kerültek Galileo Galileivel is, egyfajta titkári feladatokat is vállalva a tudós mellett. Galilei gyakorlati megfigyeléseken alapuló tudományos elvei pedig átkerültek a piarista oktatás elemei közé.

2022. 09. 28. – 09:29

Annotációk / Vélemények

A véleményt megjelenés előtt könyvtárunk ellenőrzi.
Értékelés:



Értékelés: Még nem értékelték (0 szavazat)

2013. 12. 11. 17:06:31
Forrás: Kiadói ajánlás
A kötet a beszéd tudományának ismereteibe vezeti be az olvasót: elsődlegesen a felsőfokú oktatás több területének pedagógiai céljait szolgálja, de ezenkívül felkészíti a hallgatókat és érdeklődőket további tanulmányokra a beszédtudomány bármely területén (pl. gyógypedagógia, a vonatkozó műszaki tudományok, beszédtechnológia). Szakít néhány túlhaladott szemlélettel, és több kérdésben is új megoldásokat javasol. A fejezetek felölelik mindazon területeket, amelyek a beszéd sajátosságainak megismeréséhez szükségesek: az artikuláció, az akusztikum és a percepció összefüggéseiben és egységében tárgyalják a beszéd és a hallás élettani alapjait, a beszédhangok, hangkapcsolatok, hangsorok képzését, osztályozását, a beszéd prozódiai sajátosságait és a spontán beszéd jellemzőit. A könyv az egyes témákat mindig általános fonetikai szemléletben tárgyalja. Ez azt jelenti, hogy áttekintést ad a világ nyelveiben tapasztalható jelenségekről és jellemzőkről, majd bemutatja a magyar nyelv specifikus sajátosságait. Az alapkutatások eredményeit használja fel az alkalmazott fonetika és a beszédtechnológia, ezeket a témaköröket, valamint a fonetikai eszközöket, műszereket, eljárásokat külön fejezet tárgyalja. A tankönyv az általános és a magyar fonetika történetének áttekintő ismertetésével zárul. Végül kitekintésként összefoglalja a még megoldásra váró feladatokat.