Annotációk / Vélemények

A véleményt megjelenés előtt könyvtárunk ellenőrzi.
Értékelés:



Értékelés: Még nem értékelték (0 szavazat)

2016.02.16. 9:09:17
Forrás: Kiadói ajánlás
A diagnosztikai és fejlesztőmunka lehetőségei a gimnáziumban: A gyerek tanulmányi eredményében támogató vagy zavaró módon megjelennek a személyiségjegyek, de a szociális környezet is. A napjainkban folyó, kiterjedt tehetségkutató vizsgálatok jelentős része foglalkozik a képesség mellett a tehetség kibontakozását biztosító, nem intellektuális elsősorban a személyiség és a motivációs tényezők feltárásával. Ezek a csak érintőlegesen vázolt vizsgálatok, tapasztalatok erősítenek abban, hogy nemcsak a konzultáció, de az ismeretátadás szintjén is vannak feladatai az iskolapszichológusnak. Kísérleti tapasztalatok az iskolai motiváció mérése terén: Az iskolapszichológus gyakorlati munkája során esetenként a motiváció fogalom gondolatkörével is szembesül, mégpedig a tanulók, tanulócsoportok iskolai munkával (mint pl. a tanulmányi előmenetel, közösségi aktivitások) kapcsolatos teljesítménykésztetéseinek (elsősorban e késztetések alacsony szintje, ill. "torzulásai") vonatkozásában. A fogalom olyannyira a mindennapi közhasználat részévé vált az iskolai környezetben (is), hogy a teljesítményzavarok hátterében meghúzódó oki tényezők feltárását célzó/segítő eljárások gyakorlati alkalmazására tett eddigi erőfeszítések nyomán kézenfekvőnek tűnik a motivációs aspektusokat érintő módszereket is tekintetbe venni.