Nyitvatartás:

Hétfő - péntek: 9-16

Hétvégén: zárva

Kapcsolat

Címünk

1052 Budapest,
Piarista köz 1.

Telefonszám

+36(1) 486-4478

E-mail cím

pkk@piarista.hu

Kincseinkből

Az első könyv a távcsőkészítésről avagy Galilei és a piarista oktatás

A piarista oktatás elindulása új szemléletet hozott a természettudományos oktatás rendszerébe a 17-18. században. Kalazanci Szent József fontosnak tartotta az olvasás és írás mellett a matematika oktatását is, mint a diákoknak kenyeret adó, praktikus tudományt. Ebben a szellemben tanítottak Kalazancius későbbi követői is, akik közül a firenzei piaristák szoros kapcsolatba kerültek Galileo Galileivel is, egyfajta titkári feladatokat is vállalva a tudós mellett. Galilei gyakorlati megfigyeléseken alapuló tudományos elvei pedig átkerültek a piarista oktatás elemei közé.

2022. 09. 28. – 09:29

Könyvajánlók

Annotációk / Vélemények

A véleményt megjelenés előtt könyvtárunk ellenőrzi.
Értékelés:



Értékelés: Még nem értékelték (0 szavazat)

2019. 03. 07. 13:09:05
Forrás: ismertető
Ha az emberi természet érdekes, még sokkal inkább az lehet az egészen kis csecsemők belső világa. Hogyan élik meg magukat és a környezetet? Vajon már a kezdet kezdetén is van énjük, vagy valami ahhoz fogható, esetleg e kettő valamilyen ötvözete? Miképpen kötik össze a különálló hangokat, mozgásokat, érintéseket, a látott képeket és saját érzéseiket? Részenként vagy egy csapásra fogják fel egésznek? Hogyan élik meg a "másikal való lét" társas eseményeit? Emlékezetükbe vésődik és lelki képviseletet nyer az együttlét valakivel, vagy elfelejtődik? Milyen lehet a viszonyulás élményei, ahogyan a fejlődés halad előre? Egy szóval, miféle személyközi világot vagy világokat teremt a csecsemő? E kérdések feltevése olyan, mintha arra lennénk kíváncsiak, milyen lehetett a világegyetem néhány órával a Nagy Bumm után. Ám az univerzum csupán egyszer jött létre, messze távol innen - az új, piciny világok viszont itt születnek, nap nap után, minden újszülött lelkében. A szemünk láttára, mégis távoli és elérhetetlen a közvetlen tapasztalásnak. Minthogy nem ismerhetjük meg azt a mélyen személyes világot, amelyben a csecsemők "laknak", olyan helyet kell kitalálnunk, ahonnan nekivághatunk a hipotézis-alkotásnak. Ez a könyv ilyen kitalált hely. Munkafeltevés arról, hogyan élik át a csecsemők a saját társas életüket.