Nyitvatartás:

Hétfő - péntek: 9-16

Hétvégén: zárva

Kapcsolat

Címünk

1052 Budapest,
Piarista köz 1.

Telefonszám

+36(1) 486-4478

E-mail cím

pkk@piarista.hu

Kincseinkből

Biblia Parisiensis (XIII. század közepe)

Könyvtárunk egyik féltett kincse, legrégibb kéziratos kódexünk az ún Biblia Parisiensis. A kötet a XIII. század közepén készült párizsi kódexmásoló műhelyben. Íróanyaga nagyon finom vékony pergamen (velum). A szöveget ún. littera parisiensis írással valószínűleg egy személy írta. A kódex elején megcsonkult, a hiányzó két levelet (Szt. Jeromos bevezetése a Vulgata szövegéhez) a 19. század elején, az újra kötéssel egy időben pótolták, és littera parisisensist utánzó írással kiegészítették.

2023. 01. 14. – 22:09

Könyvajánlók

Annotációk / Vélemények

A véleményt megjelenés előtt könyvtárunk ellenőrzi.
Értékelés:



Értékelés: Még nem értékelték (0 szavazat)

2014.05.21. 11:52:03
Forrás: Kiadói ajánlás
Gyakorolta ön már az eutrapélia erényét? - teszi fel a kérdést a szerző. Többségünk még csak nem is hallott erről a szóról, esetleg azok, akik ismerik Arisztotelészi Etikáját. Szent Pál például, vagy az egyházatyák lealacsonyító értelemben használták. Ám ez az ősi tanítás Aquinói Szent Tamás révén beáramlott a keresztény etikába, mint a középút erénye, amely szerint a mosoly, a nevetés, a vidámság, a játék is erény, illendő határok között. A keresztény hagyományban búvópatakként jelenlévő játékmisztikát járja körül a szerző e kötetben, mert úgy véli, manapság újra időszerű, hogy átgondoljuk: nem minden ördögi a kultúránkban, és igyekezzünk megvalósítani a vidám-komolyan játszó ember szép leleményességét.

2016.11.14. 10:20:39
Forrás: https://moly.hu/konyvek/hugo-rahner-a-jatszo-ember
Gyakorolta ön már az eutrapélia erényét? teszi fel a kérdést a szerző. Többségünk még csak nem is hallott erről a szóról, esetleg azok, akik ismerik Arisztotelészi Etikáját. Szent Pál például, vagy az egyházatyák lealacsonyító értelemben használták. Ám ez az ősi tanítás Aquinói Szent Tamás révén beáramlott a keresztény etikába, mint a középút erénye, amely szerint a mosoly, a nevetés, a vidámság, a játék is erény, illendő határok között. A keresztény hagyományban búvópatakként jelenlévő játékmisztikát járja körül a szerző e kötetben, mert úgy véli, manapság újra időszerű, hogy átgondoljuk: nem minden ördögi a kultúránkban, és igyekezzünk megvalósítani a vidám-komolyan játszó ember szép leleményességét.