Nyitvatartás:

Hétfő - péntek: 9-16

Hétvégén: zárva

Kapcsolat

Címünk

1052 Budapest,
Piarista köz 1.

Telefonszám

+36(1) 486-4478

E-mail cím

pkk@piarista.hu

Kincseinkből

Az első könyv a távcsőkészítésről avagy Galilei és a piarista oktatás

A piarista oktatás elindulása új szemléletet hozott a természettudományos oktatás rendszerébe a 17-18. században. Kalazanci Szent József fontosnak tartotta az olvasás és írás mellett a matematika oktatását is, mint a diákoknak kenyeret adó, praktikus tudományt. Ebben a szellemben tanítottak Kalazancius későbbi követői is, akik közül a firenzei piaristák szoros kapcsolatba kerültek Galileo Galileivel is, egyfajta titkári feladatokat is vállalva a tudós mellett. Galilei gyakorlati megfigyeléseken alapuló tudományos elvei pedig átkerültek a piarista oktatás elemei közé.

2022. 09. 28. – 09:29

Annotációk / Vélemények

A véleményt megjelenés előtt könyvtárunk ellenőrzi.
Értékelés:



Értékelés: Még nem értékelték (0 szavazat)

2014.05.21. 11:52:03
Forrás: Kiadói ajánlás
Gyakorolta ön már az eutrapélia erényét? - teszi fel a kérdést a szerző. Többségünk még csak nem is hallott erről a szóról, esetleg azok, akik ismerik Arisztotelészi Etikáját. Szent Pál például, vagy az egyházatyák lealacsonyító értelemben használták. Ám ez az ősi tanítás Aquinói Szent Tamás révén beáramlott a keresztény etikába, mint a középút erénye, amely szerint a mosoly, a nevetés, a vidámság, a játék is erény, illendő határok között. A keresztény hagyományban búvópatakként jelenlévő játékmisztikát járja körül a szerző e kötetben, mert úgy véli, manapság újra időszerű, hogy átgondoljuk: nem minden ördögi a kultúránkban, és igyekezzünk megvalósítani a vidám-komolyan játszó ember szép leleményességét.

2016.11.14. 10:20:39
Forrás: https://moly.hu/konyvek/hugo-rahner-a-jatszo-ember
Gyakorolta ön már az eutrapélia erényét? teszi fel a kérdést a szerző. Többségünk még csak nem is hallott erről a szóról, esetleg azok, akik ismerik Arisztotelészi Etikáját. Szent Pál például, vagy az egyházatyák lealacsonyító értelemben használták. Ám ez az ősi tanítás Aquinói Szent Tamás révén beáramlott a keresztény etikába, mint a középút erénye, amely szerint a mosoly, a nevetés, a vidámság, a játék is erény, illendő határok között. A keresztény hagyományban búvópatakként jelenlévő játékmisztikát járja körül a szerző e kötetben, mert úgy véli, manapság újra időszerű, hogy átgondoljuk: nem minden ördögi a kultúránkban, és igyekezzünk megvalósítani a vidám-komolyan játszó ember szép leleményességét.