Nyitvatartás:

Hétfő - péntek: 9-16

Hétvégén: zárva

Kapcsolat

Címünk

1052 Budapest,
Piarista köz 1.

Telefonszám

+36(1) 486-4478

E-mail cím

pkk@piarista.hu

Kincseinkből

Biblia Parisiensis (XIII. század közepe)

Könyvtárunk egyik féltett kincse, legrégibb kéziratos kódexünk az ún Biblia Parisiensis. A kötet a XIII. század közepén készült párizsi kódexmásoló műhelyben. Íróanyaga nagyon finom vékony pergamen (velum). A szöveget ún. littera parisiensis írással valószínűleg egy személy írta. A kódex elején megcsonkult, a hiányzó két levelet (Szt. Jeromos bevezetése a Vulgata szövegéhez) a 19. század elején, az újra kötéssel egy időben pótolták, és littera parisisensist utánzó írással kiegészítették.

2023. 01. 14. – 22:09

Könyvajánlók

Dogmafejlődés, dogmaértelmezés

Budapest : Jézus Társasága Magyarországi Rendtartománya : L' Harmattan, 2012. — 190, [1] p. ; 23 cm . — (Jezsuita könyvek : Isten és tudomány)

Annotációk / Vélemények

A véleményt megjelenés előtt könyvtárunk ellenőrzi.
Értékelés:



Értékelés: Még nem értékelték (0 szavazat)

2014.05.23. 10:32:48
Forrás: Kiadói ajánlás
A Katolikus Egyház szuverén, szakrális jogrendjének egyik sajátos területe a házasságjog, hiszen nem földi hatalmak adják a legitimitását, hanem maga a Teremtő, pontosabban a Megváltó Fiúisten. Minden látszat ellenére, épp a jog szakrális volta az, ami ma a legnagyobb segítséget adhatja a hatályban lévő tételes jogoknak. Nincs más út, amivel ki lehetne hozni a mai büszke jogrendeket a hatalmi önkény igájából. A szakrális jogrendekben ugyanis a lényeg minden korban ugyanaz, abszolút vonatkoztatási pont. Épp ez az a szempont, ami miatt hasznos lehet a kánonjog, s így a házasságjog ismerete a jogász hallgatók számára, hiszen termékenyítően hathat jogászi gondolkodásmódjuk, következésképp jogászi kultúrájuk alakulására. Ez a szempont annál is inkább fontos, mert láthatjuk, hogy ma az egyetemi oktatás sem biztosítja szükségképp azt a látásmódot, mely mindenképp szükséges lenne ahhoz, hogy egy jogász ne csak jogot, de igazságot is szolgáltatni tudjon. Ehhez mindenképp el kellene jutni bizonyos alapvető értékekhez, melyeket már nem lehet így vagy úgy magyarázni, hanem csak egyféleképp, különben nem lehetnek egyetemesek, következésképp nemzeti, korbeli határon átívelők.