A cseh Károli-Biblia
2022. 09. 22. – 09:16
Cím | Szerző | Oldalszám | Kieg.adatok | Megjegyzés | Tárgyszavak |
---|---|---|---|---|---|
A gyermekvédelmi szakellátásban élők iskolai kihívásai és az iskolai szociális segítés lehetőségeinek találkozása | Bacsó Benjámin, Hadnagy József | p. 40-50 | gyermekvédelem | ||
Az iskola küszöbén - a gyermekek biztonságélménye az iskolakezdés időszakában leendő tanítók gyakorlati tapasztalatai alapján | Benyák Anikó, Fehér Ágota | p. 51-64 | gyermekvédelem | ||
A vallásos tapasztalat egzisztenciális interpretációja és dialogicitása | Cseri Kinga | p. 65-75 | ökumené, teologia, vallásos tapasztalat | ||
A kultúra és az erkölcs Klebelsberg Kunó munkásságában | Dancs Nikolett, Mészáros László | p. 76-88 | kultúrpolitika | ||
"Schopenhauer, mint nevelő" - a filozófus kortárs Nietzsche ajánlásában | Erdősi-Boda Katinka | p. 89-93 | nevelésfilozófia | ||
Segítés a szavakon túl - a ráhangolódó nevelés mint nevelési érték | Fehér Ágota | p. 94-110 | szociálpedagógia, gyermekvédelem | ||
A Szent László kirányunkról valló versünk a nyelv- és irodalompedagógiai gyakorlatban | H. Tóth István | p. 111-129 | irodalompedagógia, irodalomtanítás | ||
Az 1777. évi Ratio Educationis | Kiss Rózsa, Tímár Barbara, Mészáros László | p. 130-140 | Ratio Educationis, neveléstörténet | ||
Az empátia kialakulása és fejlesztésének lehetőségei | Lepsényi Krisztina, Fehér Ágota | p. 141-150 | empátia | ||
Gyermeknevelés az ókori zsidó kultúrában | Mészáros László | p. 151-158 | neveléstörténet, zsidó nevelés | ||
Munkahelyi stressz felmérése egy alapítványi középiskola pedagógusainak körében | Nagy Edit | p. 159-176 | stressz | ||
A mecenatúra jelentősége egy 19. századi ciszterci gimnázium életében | Nemes-Németh Nóra | p. 177-185 | mecenatúra, egyházi gimnáziumok, ciszterci gimnázium, ciszterci gimnázium (Székesfehérvár ), iskola (Székesfehérvár ) ciszterci | ||
"Igaz legyen szíved, igaz beszéded". Erkölcsi nevelés a Horthy-kori olvasókönyvekben | Pálmai Judit | p. 186-199 | erkölcsi nevelés | ||
Gondolatok Olofsson Károly iskolás éveiről (1925-1933 ) | Rácz Márk | p. 200-217 | neveléstörténet | ||
A pedagógus személyisége és szerepe a konstruktivista és szocialista ideológiák fényében különös tekintettel a Csehszlovákiában élő magyarokra | Sógor Éva | p. 218-231 | |||
Egy 18. századi album amicorum vizsgálata a közvetített értékek szempontjából | Stohl Róbert | p. 232-239 | album amicorum, peregrináció, neveléstörténet | ||
A Természetes Közösségfejlődés (NCD ) első hat éve Magyarországon | Süveges Gergő | p. 240-269 | közösségfejlesztés | ||
A jövő, mely mára már a jelen. Tanulásban akadályozott/enyhe fokú intellektuális képességzavart mutató fiatalok nyomonkövetéses vizsgálatának tervezése | Szabóné Pongrácz Petra | p. 270-280 | gyógypedagógia, sérült gyermekek | ||
Kommunikáció és információs műveltség | Szőke-Milinte Enikő | p. 281-303 | információs műveltség, kommunikáció | ||
Neubauer József Felicián, kapucinus szerzetes élete és tevékenysége | Udvarvölgyi Zsolt András | p. 304-317 | életrajz (szerzetes ) | ||
Két kert, két iskola. Sacré Coeur - Budapest. New School - Abbotsholme | Valentné Albert Éva | p. 318-328 | egyházi iskola (katolikus ), Sacré Coeur | ||
"Az iskola" családterápiás szempontú elemzése | Varga Szabolcs | p. 329-341 | családterápia | ||
A hittanóra értékszimbólum | Vörös Klára | p. 342-351 | hitoktatás |