Nyitvatartás:

Hétfő - péntek: 9-16

Hétvégén: zárva

Kapcsolat

Címünk

1052 Budapest,
Piarista köz 1.

Telefonszám

+36(1) 486-4478

E-mail cím

pkk@piarista.hu

Kincseinkből

Az első könyv a távcsőkészítésről avagy Galilei és a piarista oktatás

A piarista oktatás elindulása új szemléletet hozott a természettudományos oktatás rendszerébe a 17-18. században. Kalazanci Szent József fontosnak tartotta az olvasás és írás mellett a matematika oktatását is, mint a diákoknak kenyeret adó, praktikus tudományt. Ebben a szellemben tanítottak Kalazancius későbbi követői is, akik közül a firenzei piaristák szoros kapcsolatba kerültek Galileo Galileivel is, egyfajta titkári feladatokat is vállalva a tudós mellett. Galilei gyakorlati megfigyeléseken alapuló tudományos elvei pedig átkerültek a piarista oktatás elemei közé.

2022. 09. 28. – 09:29

Analitikák

CímSzerzőOldalszámKieg.adatokMegjegyzésTárgyszavak
A mendei evangélikusok pünkösdi templomdíszítéseBaksa Brigittap. 56-64
A tudáson inneni és tudáson túli tudás, avagy a figyelem anatómiájaDeme Tamásp. 65-73
Zeneművészeti nevelés, a szakrális kommunikáció és a vallásosságErdősi-Boda Katinkap. 74-84
A hit támasza az érzelmi fejlődés útelágazásaiban és segítő ereje katolikus általános iskolákba járó gyermekek feszültséglevezetésébenFehér Ágotap. 85-96
"Az Isten egy kitárt karú ember, aki mindenkit befogad" - Kisiskolások istenképének sajátosságai, összekapcsolódása szülőképükkel és tükröződése kortársai kapcsolataikbanFehér Ágota, Fancsal Kingap. 97-112
A keresztény nevelés feladatai és kihívásai a harmadik évezred elejénFülöpné Erdő Máriap. 113-120
A szellemi sérültek által hordozott értékek - Jean Vanier filozófiájaHollósi Cecíliap. 121-130
Az út keresése - Hozzájárulás a keresztény nevelés feladatai és annak a harmadik évezred elején született kihívásai megoldásáhozH. Tóth Istvánp. 131-150
A kompetenciaalapú kirtériumorientált pedagógia szerepe az óvodapedagógus képzésbenKicsák Mónikap. 151-154pedagógusképzés
Jobb tanárrá tesz a hited?Máthé Borbálap. 155-157
Bölcsészet és teológia, avagy lehetséges-e a vallásos gondolkodás a bölcsészképzésben?Mészáros Lászlóp. 158-176felsőoktatás
A "hét szabad művészet" oktatása a középkori egyetemekenMikonya Györgyp. 177-185neveléstörténet, oktatástörténet, felsőoktatás története, hét szabad művészet
Diákok, diákélet a dualizmus korában a kőszegi domonkos rendi apácák tanítónőképzőjébenMolnár Bélap. 186-203domonkos nővérek, egyházi felsőoktatás, oktatástörténet (magyar ), neveléstörténet (magyar ), Kőszeg, Kőszeg - domonkos apácák tanítónőképzője, tanítónőképző
Vizuális nevelés lehetőségei a hitre nevelésbenPázmány Karolina Ágnesp. 204-214hitre nevelés, vizuális nevelés
Hitébresztés, hitátadás a keresztény nevelésbenRédly Elemérp. 215-228hitre nevelés, hitátadás
Értelemközpontú humanizmus - logoterápia és keresztény nevelésSárkány Péterp. 229-235logoterápia, keresztény nevelés
Tárgyalkotó innováció advent idejére - Az ünnep megélésének lehetőségei nagyvárosi környezetben, a vizuális kultúra eszközeivel Siposné Tavaszi Virágp. 236-247ünnep, vizuális kultúra, keresztény nevelés
Európai identifikáció revitalizálásaSzatlóczkyné Gajdóczki Zsuzsannap. 248-265
Gyakorlati útmutató a magyar irodalom keresztény szempontú tanításáhozSzilveszter László Szilárdp. 266-273irodalomtanítás, magyar irodalom tantárgy, keresztény nevelés
Paradigmák a pedagógiai kommunikációbanSzőke-Milinte Enikőp. 274-283pedagógiai kommunikáció, kommunikáció
Beszédes falak a Sacré CoeurbenValentné Albert Évap. 284-294Sacré Coeur, Sacré Coeur nővérek, keresztény nevelés
John Henry Newman egyetem eszményének néhány előzménye és következményeVárnagy Péter, Huszár Zoltánp. 295-306keresztény felsőoktatás, felsőoktatás keresztény
A "Gravissimum educationis" személy-fogalmának értelmezése a 20. századi pedagógiai perszonalizmus fényébenVerdes Miklósp. 307-316
A keresztény értékek megközelítése művéseti és pedagógiai szempontú környezetlalakítással az AVKF-enWiedermann Katalinp. 317-319