Nyitvatartás:

Hétfő - péntek: 9-16

Hétvégén: zárva

Kapcsolat

Címünk

1052 Budapest,
Piarista köz 1.

Telefonszám

+36(1) 486-4478

E-mail cím

pkk@piarista.hu

Kincseinkből

Könyvajánlók

Analitikák

CímSzerzőOldalszámKieg.adatokMegjegyzésTárgyszavak
Mi a liturgia a liturgiában, : A jelenlét kérdése az istendicséretbenBalogh Piuszp. 9-13.
Az alkalom (kairosz ) liturgikus jelntősége a ciklikus és teleológikus ünnepekenBékési Sándorp. 15-20.
A XVI. századi óprotestáns énekanyag a Motu proprio fényébenBódiss Tamásp. 21-26.
Mit kell tudnia manapság a bizánci egyházzenésznek?Bubnó Tamásp. 27-30.
Szent Demeter históriája a középkori magyar forrásokbanCzagány Zsuzsap. 31-50.
Tanúság és tanulság purificatio processziójábólCsomó Orsolyap. 51-60.
Schola Cantorum és református istentiszteletDávid Istvánp. 61-72.
A szövegkifejezés eszközei Gregor Joseph Werner egyházi műveibenDobszay Ágnesp. 73-92.
Liszt zeneszerzői szemléletének fejlődése a XIX. századi olasz és német egyházzenei reformtervek esztétikai törekvéseinek fényébenDomokos Zsuzsannap. 93-105.
Kántori szolgálat az evangélikus egyházbanEcsedi Zsuzsap. 107-114.
"Cantantibus organis" : istentiszteleti orgonajáték és orgonaépítészet Magyarországon a cecilianizmus hazai kibontakozásának korábanEnyedi Pálp. 115-128.
Rendek és régiók : himnusztanulmányokFehér Juditp. 129-143.
Az orgonista és a kántor szerepköre Buxtehude tevékenységének tükrébenFinta Gergelyp. 145-152.
Mózes szarva : melyik "latin" a liturgia nyelve?Földváry Miklósp. 153-170.
Musica sacra? : mit jelent manapság a zene szentsége?Füzes Ádámp. 171-177.
Aquileiai énekváltozatok: egy középkori zsolozsmahagyomány dallamainak variálódási lehetőségeiGilányi Gabriellap. 179-194.
A zene pasztorációs, igehordozói és igehirdetői feladata a liturgiában - evangélikus szemmelHafenscher Károlyp. 195-200.
"Der gebundene Stil" : Johannes Brahms orgonazenéjeKamp Salamonp. 201-232.
Marcel Dupré: Versets sur les Vepres de la Vierge: a sorozat előzményei a liturgikus orgonajáték történetébenDeákné Kecskés Mónikap. 233-239.
A revíziók értelmezése a középkori gregorián forrásokbanKiss Gáborp. 241-256.
Milyen módon valósíthatók meg a Motu proprio irányelvei a magyarországi ének-zene oktatásban?Kocsis Csabap. 257-262.
A többszólamú mise-ordináriumok helye az egyházi esztendőbenKovács Andreap. 263-282.
Gregorián énekek a Kájoni Cantionale kiadásaibanKővári Rékap. 283-294.
X. Pius pápa Motu propriójának korabeli hatása a magyar egyházzenészekreKöncse Krisztinap. 295-302.
"I putti": a kórusénekesek helyzetéről a XVI. század végi ItáliábanMizsei Zoltánp. 303-313.
Az egyházzene helye és jelentősége a református liturgiában: lehetőség és felelősségPap Ferencp. 315-327.
A protestáns graduálok introitus-repertoárjaPapp Anettep. 329-343.
A XVIII. századi velencei orgonaépítő iskolaSirák Péterp. 345-388.
Zenei tipológia és a Motu proprio megvalósíthatóságaSzendrei Jankap. 389-400.
A reformmozgalom és a Motu proprio sorsa 1870 és 1950 között MagyarországonTardy Lászlóp. 401-410.
Szent X. Piusz pápa egyházzenei Motu propriójának előzményeiTörök Józsefp. 411-417.
A Motu proprio kiteljesedése a Sacrosanctum ConciliumbanVerbényi Istvánp. 419-428.
Gregorián tételek Zsasskovszky Ferenc Karénekes KézikönyvébenWatzatka Ágnesp. 429-454.
A porosz király és Felix Mendelssohn Bartholdy kísérlete a felvilágosodás hatására elszegényedett liturgikus élet megújításáraWulfné Kinczler Zsuzsannap. 455-460.
Az egyházi ének és zene ügyében : Motu proprio: Inter SollicitudinesPius (pápa ), X.p. 461-470.
A Motu proprio aktualitásaDobszay Lászlóp. 471-475.