Nyitvatartás:

Hétfő - péntek: 9-16

Hétvégén: zárva

Kapcsolat

Címünk

1052 Budapest,
Piarista köz 1.

Telefonszám

+36(1) 486-4478

E-mail cím

pkk@piarista.hu

Kincseinkből

A kassai Korán

A piarista rend alapításától fogva nyitott volt a változó világra és kereste azokat az eszközöket, amivel a gyermekek nemcsak jobb emberek, hanem jobban felkészültek is lehettek, mint kortársaik. Ezen módszerekkel megismerhették az őket körülvevő világot, megfelelő tudásra tehettek szert, amivel eligazodhattak Isten teremtett világában. Ehhez jól felkészült, széles ismeretekkel rendelkező, az új módszerekre nyitott, bátor tanárokra volt szükség.

2022. 09. 29. – 09:32

Analitikák

CímSzerzőOldalszámKieg.adatokMegjegyzésTárgyszavak
A mendei evangélikusok pünkösdi templomdíszítéseBaksa Brigittap. 56-64
A tudáson inneni és tudáson túli tudás, avagy a figyelem anatómiájaDeme Tamásp. 65-73
Zeneművészeti nevelés, a szakrális kommunikáció és a vallásosságErdősi-Boda Katinkap. 74-84
A hit támasza az érzelmi fejlődés útelágazásaiban és segítő ereje katolikus általános iskolákba járó gyermekek feszültséglevezetésébenFehér Ágotap. 85-96
"Az Isten egy kitárt karú ember, aki mindenkit befogad" - Kisiskolások istenképének sajátosságai, összekapcsolódása szülőképükkel és tükröződése kortársai kapcsolataikbanFehér Ágota, Fancsal Kingap. 97-112
A keresztény nevelés feladatai és kihívásai a harmadik évezred elejénFülöpné Erdő Máriap. 113-120
A szellemi sérültek által hordozott értékek - Jean Vanier filozófiájaHollósi Cecíliap. 121-130
Az út keresése - Hozzájárulás a keresztény nevelés feladatai és annak a harmadik évezred elején született kihívásai megoldásáhozH. Tóth Istvánp. 131-150
A kompetenciaalapú kirtériumorientált pedagógia szerepe az óvodapedagógus képzésbenKicsák Mónikap. 151-154pedagógusképzés
Jobb tanárrá tesz a hited?Máthé Borbálap. 155-157
Bölcsészet és teológia, avagy lehetséges-e a vallásos gondolkodás a bölcsészképzésben?Mészáros Lászlóp. 158-176felsőoktatás
A "hét szabad művészet" oktatása a középkori egyetemekenMikonya Györgyp. 177-185neveléstörténet, oktatástörténet, felsőoktatás története, hét szabad művészet
Diákok, diákélet a dualizmus korában a kőszegi domonkos rendi apácák tanítónőképzőjébenMolnár Bélap. 186-203domonkos nővérek, egyházi felsőoktatás, oktatástörténet (magyar ), neveléstörténet (magyar ), Kőszeg, Kőszeg - domonkos apácák tanítónőképzője, tanítónőképző
Vizuális nevelés lehetőségei a hitre nevelésbenPázmány Karolina Ágnesp. 204-214hitre nevelés, vizuális nevelés
Hitébresztés, hitátadás a keresztény nevelésbenRédly Elemérp. 215-228hitre nevelés, hitátadás
Értelemközpontú humanizmus - logoterápia és keresztény nevelésSárkány Péterp. 229-235logoterápia, keresztény nevelés
Tárgyalkotó innováció advent idejére - Az ünnep megélésének lehetőségei nagyvárosi környezetben, a vizuális kultúra eszközeivel Siposné Tavaszi Virágp. 236-247ünnep, vizuális kultúra, keresztény nevelés
Európai identifikáció revitalizálásaSzatlóczkyné Gajdóczki Zsuzsannap. 248-265
Gyakorlati útmutató a magyar irodalom keresztény szempontú tanításáhozSzilveszter László Szilárdp. 266-273irodalomtanítás, magyar irodalom tantárgy, keresztény nevelés
Paradigmák a pedagógiai kommunikációbanSzőke-Milinte Enikőp. 274-283pedagógiai kommunikáció, kommunikáció
Beszédes falak a Sacré CoeurbenValentné Albert Évap. 284-294Sacré Coeur, Sacré Coeur nővérek, keresztény nevelés
John Henry Newman egyetem eszményének néhány előzménye és következményeVárnagy Péter, Huszár Zoltánp. 295-306keresztény felsőoktatás, felsőoktatás keresztény
A "Gravissimum educationis" személy-fogalmának értelmezése a 20. századi pedagógiai perszonalizmus fényébenVerdes Miklósp. 307-316
A keresztény értékek megközelítése művéseti és pedagógiai szempontú környezetlalakítással az AVKF-enWiedermann Katalinp. 317-319