Nyitvatartás:

Hétfő - péntek: 9-16

Hétvégén: zárva

Kapcsolat

Címünk

1052 Budapest,
Piarista köz 1.

Telefonszám

+36(1) 486-4478

E-mail cím

pkk@piarista.hu

Kincseinkből

Az első könyv a távcsőkészítésről avagy Galilei és a piarista oktatás

A piarista oktatás elindulása új szemléletet hozott a természettudományos oktatás rendszerébe a 17-18. században. Kalazanci Szent József fontosnak tartotta az olvasás és írás mellett a matematika oktatását is, mint a diákoknak kenyeret adó, praktikus tudományt. Ebben a szellemben tanítottak Kalazancius későbbi követői is, akik közül a firenzei piaristák szoros kapcsolatba kerültek Galileo Galileivel is, egyfajta titkári feladatokat is vállalva a tudós mellett. Galilei gyakorlati megfigyeléseken alapuló tudományos elvei pedig átkerültek a piarista oktatás elemei közé.

2022. 09. 28. – 09:29

Annotációk / Vélemények

A véleményt megjelenés előtt könyvtárunk ellenőrzi.
Értékelés:



Értékelés: Még nem értékelték (0 szavazat)

2018.03.28. 10:37:09
Forrás: Fülszöveg
Az utóbbi években egyetlen átfogó politikafilozófiai elmélet sem váltott ki olyan éles vitákat, mint az amerikai-japán Francis Fukuyama eszméi a "történelem végéről". 1989-ben, amikor az amerikai külügyminisztérium ifjú munkatársaként - még negyvenéves sem volt ekkor - Fukuyama közreadta "A történelem vége?" című, mindössze néhán yoldalas tanulmányát, egy csapásra világhírűvé lett, s azóta sem születhet a posztkommunista világról és az emberiség jövőjéről szóló írás nézeteinek elutasító vagy métató taglalása nélkül. Fukuyama hamarosan kilépett az állami szolgálatból, a Rand Corporationnek, vagyis az Egyesült Államok egyik legfontosabb "agytrösztjének" kutatója lett, és sok millió dolláros szerződést kötött egy könyv megírására, amelyben részletesen is kifejti a liberális demokrácia végső győzelmének elméletét. A könyv megszületett, s nem keltett csalódást - kiderült, hogy Fukuyama filozófiailag is alaposan végiggondolt, mély elemzés alapján jutott el a következtetéshez, miszerint a liberális demokrácia "az emberiség ideológiai fejlődésének a végpontja", "a kormányzás végső formája", s mint ilyen "az egyetemes történelem vége lehet".