Nyitvatartás:

Hétfő - péntek: 9-16

Hétvégén: zárva

Kapcsolat

Címünk

1052 Budapest,
Piarista köz 1.

Telefonszám

+36(1) 486-4478

E-mail cím

pkk@piarista.hu

Kincseinkből

A kassai Korán

A piarista rend alapításától fogva nyitott volt a változó világra és kereste azokat az eszközöket, amivel a gyermekek nemcsak jobb emberek, hanem jobban felkészültek is lehettek, mint kortársaik. Ezen módszerekkel megismerhették az őket körülvevő világot, megfelelő tudásra tehettek szert, amivel eligazodhattak Isten teremtett világában. Ehhez jól felkészült, széles ismeretekkel rendelkező, az új módszerekre nyitott, bátor tanárokra volt szükség.

2022. 09. 29. – 09:32

Könyvajánlók

Annotációk / Vélemények

A véleményt megjelenés előtt könyvtárunk ellenőrzi.
Értékelés:



Értékelés: Még nem értékelték (0 szavazat)

2014.05.21. 11:52:03
Forrás: Kiadói ajánlás
Gyakorolta ön már az eutrapélia erényét? - teszi fel a kérdést a szerző. Többségünk még csak nem is hallott erről a szóról, esetleg azok, akik ismerik Arisztotelészi Etikáját. Szent Pál például, vagy az egyházatyák lealacsonyító értelemben használták. Ám ez az ősi tanítás Aquinói Szent Tamás révén beáramlott a keresztény etikába, mint a középút erénye, amely szerint a mosoly, a nevetés, a vidámság, a játék is erény, illendő határok között. A keresztény hagyományban búvópatakként jelenlévő játékmisztikát járja körül a szerző e kötetben, mert úgy véli, manapság újra időszerű, hogy átgondoljuk: nem minden ördögi a kultúránkban, és igyekezzünk megvalósítani a vidám-komolyan játszó ember szép leleményességét.

2016.11.14. 10:20:39
Forrás: https://moly.hu/konyvek/hugo-rahner-a-jatszo-ember
Gyakorolta ön már az eutrapélia erényét? teszi fel a kérdést a szerző. Többségünk még csak nem is hallott erről a szóról, esetleg azok, akik ismerik Arisztotelészi Etikáját. Szent Pál például, vagy az egyházatyák lealacsonyító értelemben használták. Ám ez az ősi tanítás Aquinói Szent Tamás révén beáramlott a keresztény etikába, mint a középút erénye, amely szerint a mosoly, a nevetés, a vidámság, a játék is erény, illendő határok között. A keresztény hagyományban búvópatakként jelenlévő játékmisztikát járja körül a szerző e kötetben, mert úgy véli, manapság újra időszerű, hogy átgondoljuk: nem minden ördögi a kultúránkban, és igyekezzünk megvalósítani a vidám-komolyan játszó ember szép leleményességét.