Annotációk / Vélemények

A véleményt megjelenés előtt könyvtárunk ellenőrzi.
Értékelés:



Értékelés: Még nem értékelték (0 szavazat)

2019. 12. 09. 17:03:43
Forrás: Fülszöveg
Lenyűgöző emlékiratában Erich Sommer felidézi életét a második világháború előtti Németországban, valamint a háborúban a Luftwaffe navigátoraként, majd pilótájaként átélt kalandjait. Amikor 1939-ben kitört a háború, Sommer repülőhajózó navigátorként teljesített katonai szolgálatot. Sikerrel szolgált a Luftwaffe első elektronikus eszközöket alkalmazó bombázóalakulatánál, majd a Marokkóban a Vichy-kormány francia fegyveres erőinek lefegyverzését ellenőrző, különleges fegyverszüneti bizottság állományában. Ezt követően a Ju 86 bombázó ritka, túlnyomásos kabinnal felszerelt változatával teljesített zavaró bombázó bevetéseket Nagy-Britannia fölött. Az orosz fronton is különleges alakulathoz, a szovjet flotta mozgását a Krím térségében rádiólokátoros Ju 88 bombázókkal megfigyelés alatt tartó különítményhez vezényelték. Innen pilótaiskolára vezetett az útja, majd a forradalmian új Arado Ar 234 sugárhajtású felderítőbombázóval elsőnek felszerelt különítményhez került. Ő hajtotta végre a világ első sugárhajtású gépes felderítőbevetését a normandiai inváziós front fölött. A háborút az olasz fronton fejezte be. A háború után feleségével kivándorolt Ausztráliába, ahol békésen élt 2005-ben bekövetkezett haláláig. Erich Sommer majdnem mindvégig a német légierő haditechnikai szempontból úttörő kísérleti alakulataiban szolgált, és éles szemű megfigyelőként remek képet ad a német repülőgép- és elektronikai fejlesztésekről, különös tekintettel azok gyakorlati használhatóságára. Meglátásainak sok száz harci bevetés tapasztalata ad hitelt. Emellett érdekes részleteket tudunk meg a német és a magyar légierő, valamint a franciák és a megszálló németek kapcsolatairól is.